Vi säljer, de flesta, tyger per decimter. Om det skulle vara annat fall så står det på produkten.
Exempel: 1 st = 10 cm, 10 st = 1 meter osv.
LEVERANSVILLKOR
LEVERANSVILLKOR
Vi skickar genom paket med Schenker till mottagarens närmaste ombud basreat på angivet postnummer. Leverans till adress eller företag sker endast genom överenskommelse och mot extra fraktkostnad.
Vill ni ha paketet skickat till något specifikt utlämningsställe med Schenker så måste detta meddelas innan ordern skickas från Jofotex.
Fraktkostnaden inom Sverige ligger på 69:-, vid beställning över 2000:- bjuder vi på frakten (om inte frakt ska ske till specifik adress).
Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Om inte paketet hämtats ut under den perioden, returneras det till avsändaren.
Jofotex Tyger förbehåller sig rätten att debitera kunden på de kostnader som uppstår i samband med retur och expeditionsavgift, 250 Skr.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Alla upplysningar behandlas konfidentiellt och ges aldrig vidare till tredje part.
SPEDITORER
Under semestertider kan leveransen dröja några dagar extra.
Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns i lager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna. Leverans sker alltid till närmsta utlämningsställe genom angivet postnummer.
LEVERANSBEKRÄFTELSE
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.
TRANSPORTSKADOR
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.
FRI FRAKT – ELEKTRONISKA PRODUKTER
Det tillkommer ingen extra kostnad vid köp av elektroniska produkter, så som "Elektroniskt presentkort".
Vi skickar genom paket med Schenker till mottagarens närmaste ombud basreat på angivet postnummer. Leverans till adress eller företag sker endast genom överenskommelse och mot extra fraktkostnad.
Vill ni ha paketet skickat till något specifikt utlämningsställe med Schenker så måste detta meddelas innan ordern skickas från Jofotex.
Fraktkostnaden inom Sverige ligger på 69:-, vid beställning över 2000:- bjuder vi på frakten (om inte frakt ska ske till specifik adress).
Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Om inte paketet hämtats ut under den perioden, returneras det till avsändaren.
Jofotex Tyger förbehåller sig rätten att debitera kunden på de kostnader som uppstår i samband med retur och expeditionsavgift, 250 Skr.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Alla upplysningar behandlas konfidentiellt och ges aldrig vidare till tredje part.
SPEDITORER
Under semestertider kan leveransen dröja några dagar extra.
Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns i lager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna. Leverans sker alltid till närmsta utlämningsställe genom angivet postnummer.
LEVERANSBEKRÄFTELSE
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.
TRANSPORTSKADOR
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.
FRI FRAKT – ELEKTRONISKA PRODUKTER
Det tillkommer ingen extra kostnad vid köp av elektroniska produkter, så som "Elektroniskt presentkort".